onsdag 1. september 2010

Helt enkle pulsvarmere - for nybegynnere

Pulsvarmere

Jeg fikk noen hyggelige tilbakemeldinger på mitt helt enkle nybegynnersjal, jeg har derfor laget en oppskrift på pulsvarmere for deg som ikke er så øvet også. Det enkle er ofte det beste! Jeg har brukt 40 gram tynt alpakkagarn, men bruk gjerne et tynt ullgarn hvis du liker det bedre. Jeg syns alpakka er deilig varmt og mykt, men det har en tendens til å vide seg litt ut i bruk.

Slik gjør du:
Legg løst opp seksti masker på pinner nummer 3. Det er lurt å legge opp på to pinner slik at det ikke blir for stramt.
Jeg strikker begge pulsvarmerne på ei gang på en lang rundpinne, den teknikken tar litt tid å øve inn, så om du er nybegynner foreslår jeg at du strikker rundt og rundt på strømpepinner. Jeg bruker aldri mer enn fire pinner, den femte blir i veien. Prøv deg fram.
Strikk ei maske rett og ei maske vrang så langt du vil ha pulsvarmerne. Mine er ca. 19 cm lange. Fell løst av.

Pulsvarmere i alpakka

6 kommentarer:

  1. Hei på deg,
    Tusen takk for gode lyn kurs:-)
    Du er flink å forklare til oss nybegynnere.
    Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Helt enig - det enkle er ofte det beste. Flotte pulsvarmere:)

    SvarSlett
  3. Kan ikke gå feil!
    Takk for at du deler.

    SvarSlett
  4. Nydelig farge! Enkle pulsvarmere er like varme som de mar avanserte. Flotte bilder!

    SvarSlett
  5. Flotte varmere og takk for tips🤞

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin